Obama 2012 kampanyasında kendisine oy veren seçmenleri nasıl tahmin etti?

Obama 2012 kampanyasında kendisine oy veren seçmeleri nasıl tahmin etti?

Obama’nın 2012 seçimlerindeki veri takımının başarısı halen konuşulmaya devam ediyor. MIT Technology Review’de yayınlanan bir araştırmada veri kullanımının ne boyuta ulaştığını en iyi şekilde gösteriyor. Bu araştırmaya göre Obama takımı 2008’de kendisini beyaz saraya taşıyan 69.456.897 seçmenin kim olduğu konusunda tam kesin olmasa bile belirli istatistiksel limitler içerisinde bir fikir sahibiydi.

Tabii ki seçimler kapalı oylama ile yapıldığı için seçmenlerin hangi yönde oy kullandıkları bir tahminin ötesine geçmese mümkün değil, ama sınırlı kaynaklarla çalışan bir seçim kampanyasının, hangi seçmenlerle bağlantı kurması gerektiği konusunda ipuçları bile büyük önem taşımakta.

Peki, Obama 2012 bu tahminleri nasıl yaptı? Bu konuda büyük oranda kredi kampanyanın baş analitik uzmanı Dan Wagner veriliyor. Demokrat partinin kullandığı farklı seçmen veritabanlarının (geçmişte partiye üye olanlar, bağış yapanlar, gönüllü olanlar, yada anketlere cevap vereneler vs.) hepsinin bir araya toplanmasıyla başlayan çalışma, her bir seçmen için 1000’e yakın değişkenin toplanmasıyla devam etmiş. Bu değişkenlerin arasında halka açık seçmen kayıtlarındaki bilgiler, tüketiciler hakkında bilgi sağlayan şirketlerden satın alınan veriler, ve daha önceki kampanyalarda bu seçmenlerle yapılan bütün etkileşimler bulunuyor. Kampanya boyunca bu değişkenler yenilenmeye devam edilmiş.

Bu 1000 değişken kullanılarak, her seçmen için iki adet olasılık hesaplayan istatistiksel modeller oluşturulmuş. 1) Seçmenin Obama’ya destek verme olasığı, 2) Seçmenin seçim günü oy kullanma olasılığı. Doğal olarak, seçim kampanyasının öncelikli hedefi Obama’yı destekleyip, oy kullanmama ihtimali yüksek olan seçmenler olmuş.

Araştırmaya göre bu seçmen hedefleme stratejisi Obama 2012’nin seçim kampanyalarına getirdiği tek yenilik değil. Türkiye’de 2013 Mart seçimleride hızla yaklaştığı için gündemde olan bu konuya, blog’da sıkça yer vermeye devam edeceğiz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s